Saturday, February 27, 2016

Flott skitur og litt valpesmask

Lørdag 27.02. og sola skinner . Etter en kjapp visitt hos vet'n for stempel i passet til Icey, ble det skitur med Janne på Buvann. Og på p-plassen på Kogstadvangen var vi ikke de eneste med den planen. Det var stappfullt med biler, folk, unger og pulker. Men heldigvis dro de fleste opp veien mot Gjermenningen. Vi ble ikke alene på vår vei mot Årstadvangen, men det var overhode ikke snakk om "køgåing"
Så var vi på vei ut på isen. Og heldigvis for Janne fikk vi på tilbaketuren sett noen isfiskere lage hull i isen. Ved spørsmålet på hvor tykk isen er egentlig , ble svaret at den er over 1/2 meter ! Mao trygg og gå på.
 Janne og hundene foran i skiløypa. Overhode ingen dårlig denne dagen heller.
 På tilbakeveien over Buvann og sola midt i fjeset - noe nye fregner bærer preg av......
 Fotostopp hvor Kamelia kom over litt av fjorårets tyttebær. Men det smakte tydeligvis.
 Sett en Paris på en stubbe og man får et fint bilde av jack'n
 Icey er bare vakker der hun sitter på fotostenen.
 Ser hun inn i fremtiden ? I morgen reiser Torill og jeg til Sverige for å pare henne. Vi krysser fingre for at det går i boks, og mer info vil kommer senere
 Fellesbilde av Othelia, Icey, Kamelia, Gremlin, Milly og Paris
Dagens tur var super, jeg var på ski i går ( fredag ) også . Du verden det har blitt 4 skiturer denne uka. Og jeg er strålende fornøyd med de nye smørefrie skiene.
Gårdagens tur var stort seg den samme løypa som i dag , bortsett at jeg "skar#" over til Myrgruvefossen og fikk skogen ned på andre siden av elva tilbake til Buvann.
 Sola på vei ned men det var allikevel lyst og fint på ettermiddagen.
På vei tilbake stoppet jeg ved bommen inn til Busterudvangen. Og tror du ikke jeg fant vottene mine? Mistet de nemlig på skitur onsdag, men en ærlig finner har lagt de på bommen - og jeg kan bare bøye&takke for det.
Det er alltid hyggelig at folk setter pris på bildene jeg tar, men dette var ekstra hyggelig. På min dommertur til Brussel, fikk jeg oppfrisket bekjentskapet med Vince Hogan som står bak hunde bladet OUR DOGS. Her forleden lurte han på om han kunne få et av bildene mine, uvisst av hvilken årsak. Kanskje vi ser det igjen på trykk - hvem vet. ?
Vel jeg sendte orginalbilde, fikk takk tilbake. Så jeg ønsket han god helg med dette bilde, og vips så var det på OUR DOGS's Facebook side - herlig
Så et bilde av den lille franske damen som Robin og Ida har fått seg. Stella og i dag fikk jeg tid til et lite snuskebesøk. Hun var jo kjempeherlig  - blir nok en flott lekekompis for andre stuttkorte, men også for de kommende bernervalpene vi har i vente.

No comments: