Tuesday, July 31, 2012

Ferden går videre

 Var tidlig oppe og fikk sagt farvel til May-Britt før hun dro på jobben. Etter at bilen var ferdig pakket, var vi en tur innom pappa før vi reiste videre nordover. Oppover Saltfjellet var tåka tett og man ble liggende bak en bobil ....... kjekt !
 Stoppet på Setså og hilste på Nina og familien hennes som ferierer der. Flott utsikt fra gården der hennes mor vokste opp.
 Og mye grønne bakker rundt om.
 Gjett om hundene koste seg ? De fikk løpe rundt som de ville, med de 2 dachsene til Nina.
Vi var fremme i Bodø ved 13-tiden. Det ble en stopp på Bertnes for Møsbranlefse, tilogmed Nikolai har fattet at dette er godt. Vi fikk hentet nøkkel og installerte oss hos Tove ( som er på ferie i Kroatia - men nevø Thomas er hjemme )
 
 Hundene fikk være litt ute på veranda'n og plutselig hørt et "dump". Etter en stund ble jeg obs på at Tiana var SÅ ivrig på noe utenfor den grønne grinda. Der satt denne karen ! Liten sangfugl, ukjent merke hadde fløyet rett i store stuevindu ! Og satt der - sjokkskadd! Bedre ble det sikkert ikke av at Lille Sorte desperat prøvde knekke den helt !!!!
 Lille Sangfuggel ble reddet og plukket opp - stor redningsdåd utført av undertegnede. Lille Sangfuggel ble så plassert i tre for og komme seg av sjokket. Ved grundig undersøkelse var vinger, ben og halefjør i orden - stakkar var nok bare veldig fortumlet.
 Og jeg fikk noen flotte nærbilder av Lille Sangfuggel ..... Ved ettersjekk senere var den borte. Håper den får et flott liv.
 Disse bildene ble tatt av mobilen på lørdag, da May-Britt og jeg var ute og tok en bedre middag på No 3.
 i våre ungsdomsglans dager vanket vi mer på stedet som lå på andre siden av gata; Meyergårdenr. Som i dag er Dolly Dimpel.
 etter en herlig middag, med god rødvin og en Daiqari .... tok vi en dessert  - selvsagt.
 Etterfulgt av Cappuchino med hjerte, servert av en angrende kelner som glemte servere biffen min meget godt stekt !!
Mye kan sies og skrives om Mo i Rana. Men uteliv - det manglet totalt. Det var juli, lørdag og været var faktisk flott. !!! Men var det folk ute - not..... uansett vi koste oss vi.

No comments: