Friday, August 3, 2012

Har vært på besøk hos onkel Walther. Og der bor barnebarnet Oliver Johan. En herlig liten sjarmør.
Oliver hilser på Tiana.
Fått ny lue c",) - kanskje litt skeptisk ???
Den passer bedre på bestefar eller ???
Nete ble en megahit ! Han bare hang seg fast og Nete brydde seg ikke ....
Kose - kose - kose Nete var vanvittig rolig i forhold til Oliver. Ikke ofte at hun er med sånne små barn, men det var som hun skulle hatt slike rundt seg hele tiden. Flinke jenta.
Onsdag ble det tur med hundene og Lucas, Grosser'n til kusine Kristin. Typiske Bodø-vær men det regnet ikke !
Nete og Lucas avkjøler seg i bekken.
Fellesbilde ; Lucas, Gremlin, Tiana & Nete. Med Bodø By i bakgrunnen.
 Lucas kjeder seg,
Kristin og jeg tok litt mat på Orion. Etterpå var vi nede på kaia og så igjen båten hvor vår felles bestefar hadde sin jobb !
Torsdag 02.08.12 og i Bodø blomstrer det enda syren... Vi dro på besøk til onkel Nils.
En unggutt og hans hund !
Nils og familien har bla vært på ferie i Kr sand. Og en ekte Kaptein Sabeltann-fan er "født"
Hestene på 4H gården hvor Kristin jobber. Rosa Fjording, Lille Lorden og hans mor Eple-Sipa.
Mor og sønn blir stelt. Lille Lorden er under innridning og jeg skulle få prøve han.
Ikke alle hanene var innlåst i hønsehuset.
Kristin rir rundt på Lorden. I leietau som vanlig. 
Men så var det min tur, han hadde ikke hatt særlig mange andre enn Kristin opå ryggen. Det gikk veldig fint og vi bestemte oss for en liten tur rundt . Kristin leide på Eple-Snipa mens jeg stolt fikk ri Lille Lorden. Første gang på tur  - første gang ute leietau.
Han var så rolig og fin. Reagerte fint både på sjenkler og stemme. Men veldig nysskjerrig på ting vi passerte - han er jo bare ungdommen enda.
Så fikk hestene kose seg på en gressfull eng etter turen.
Så kjørte vi ut til Saltstraumen. Det skulle fiskes.
Fiskestenger blir klargjorte.
En flott fiskeplass.
En koie om det skulle begynne regne.
Kanskje vår fangst kunne matche denne størrelsen av fisk ???
 Kristin og Ingjerd er i gang.
Jeg har jo ikke fisket på årevis og fikk beskjed om og passe på sluken, der jeg virret rundt med fiskestang. Men hvem fikk meg - bokstavelig - på kroken med sin stang ??? Jo det var Kristin !
Det var ikke mye napp og få - hverken for meg eller de andre. Men utrolig mye fin tang - i alle farger og fasonger !
Men så fikk jaggu jeg fast fisk på kroken og dro opp en fin størrelse sei !
Men jeg klarte også lage denne av snøret - for ikke og snakke om de 3 krokene som sitter gang fast på fjordbunnen !!!!
Kryssningen på midten av bildet viser at niser var oppe og trakk pust - men fikk man bilde av det ? Not !
Aldri fisket i Saltstraumen jeg og det var moro da strømmen kom innover og da var det som sjøen kokte. Da bet det jammen meg på igjen med den datt av i det jeg skulle hale den på land. Så den ene seien jeg fikk, ble dagens/kveldens fangst ....
 På vei tilbake til Bodø står det fareskilt som advarer mot elg. Og de dukket kjapt opp ! 2 unge elgokser.
 Som ble stående og "poserer" for ivrige fotografer.
Ikke lett og ta bra bilder i halvmørke. Dette er tatt med såkalt "innstilling nattlys"
Lengre bort var disse 3 "stasjonert"

No comments: