i dag har forvertene Line & Erik ( m/familie ) sagt et endelig farvel til Urapun. Hun har bodd hele sitt liv hos dem på Kløfta og har vært en bortskjemt hund. Bortskjemt som i tatt utrolig godt vare på, blitt mosjonert og deltatt i alle famile begivenheter c",)
For en uke siden fikk vi telefon om at nå var det dårlig stelt med Urapun, blodprøver viste at hun nok helt sikkert hadde kreft i kroppen sin. Men med litt medisinering ble det mer fart på den eldre damen som skulle fylt 9 år i desember. Så tar skjebnen fatt i "saken" og i dag fikk hun mavedreining. Med sin allerede dårlige helsetilstand var det ikke mulig og operere, Urapun fikk sovne stille inn - fri for smerter.
Vi vil takke Erik & Line for godt over 8,5 fine år og vi vet så vel hvordan sorgen og savnet er tilstede hos dem alle.
Urapun var en stor og fin tispe, men med sine grover grader både på hofter og albuer ble det ingen avkom etter henne. Hun kan stå som et glimerende eksempel på at en berner sennenhund godt kan leve med E - hofter & albuer. Det var ikke pga av leddene hun i dag døde ....
En annen av våre fòrhunder er borte. 22 august ble Tiana's pappa Eevee avlivet. Han hadde i løpet av sommeren utviklet et kraftig brokk, og hadde i tillegg store problem med prostata. Eevee manglet 1 mnd på og bli 12 år og har levd de siste årene sammen med Wibeke og ett par katter. Vi er veldig glad over at han fikk fine år sammen med Wibeke - all ære til henne !
Bildene av Eevee er tatt like før han ble avlivet, og han er nå lik seg selv. Samtidig som han minner meg mye om sin far Cliff. Man kan jo bare håpe at Lille Sorte dvs Tiana etterhvert blir like "cool" som sin far og farfar... det gjenstår og se.
Mens noen blir borte - blir det født andre. 9 september kom det 10 corgivalper til verden i Heidal. 3 hanner og 4 tisper overlevde , alle rød/hvite. Pappa'n er vår egen Victor som er lykkelig uviten om disse herlighetene.
Bilder har endelig kommet i mail-boksen min og her er min favoritt - syns hun likner mye på tante Gremlin i tegninger i hodet. Søtnosen.
Gleder meg til vi kan reiser og hilse på dem.
Og så endelig kom det et bilde av Lille Mus. Dessverre kunne de ikke komme på LeeArmandturen, men vi er flere som venter på besøk av dem.... hint-hint
Bursdagsbarn 1 - Bono etter Panda & Aslan, fyller i dag 5 år. Han er en liten tøffing ser man.
I Tr heim har Bonzo ( Lykke & Kaizer ) også fylt 5 år men det var i går. En ekte skogshund er han - utfra bildet.
Bilde fra Danmark- 4 flotte representanter av rasen trekkhund-Berner. Og den nærmeste er Chino ( Zena & Pori )
Nala - Tilla & Kompis, blir bare mer og mer lik mamma Tilla. Nala trener til og bli redningshund, vi gleder oss til og se hvor flink hun blir. Har hun arbeidslyst som sin mor, bør det bli lett match !
Avslutter med herlig bilde av Pori - han har innledet helgen med og lage små utgaver av seg selv ! spennende .....











No comments:
Post a Comment