Litt mer om selve utstillingen på Modum 8 - 9 september, ikke bare 50 års feiringen som jo "skjedde" . AK hadde lånt en bobil egentlig, men den ble til en campingvogn hvor AK, Torill, Mary og jeg skulle bo. Våre nærmeste "nabo'er" var Bente og Petter som var på sin første tur som campingvogn-eiere.
På andre siden av plenen var "bærumssiden" dvs de med bobiler - den ene finere enn den andre. C",)
Enya og Odin er godt vant med campingliv og tok livet med ro.
En stor - og en liten bror. Foran Bull ( Luna & Amigo ) og bak Junior Larsen ( Luna & Oiva )
Fredag kveld var det langbord og vi hadde noen alldeles gode reker til middag.
Stemningen ble veldig hyggelig utover kvelden. Og vi satt lenge ute
Lørdag 08.09 startet med frokost og kaffe ut i finværet. Utstillingen begynte ikke før kl 10.00 - helt supert og ikke stå opp altfor tidlig.
Førstemann av våre hunder i ringen var Junior i valp kl 4 - 6 mnd.
Han er blitt en stram og fin fyr og var veldig enkel og ha i ringen.
Han endte opp som nr 2 i sin klasse. Med en flott kritikk.
Så var det min tur inn i ringen med fòrvalpen Lusi, søster av Junior.
Ikke noe og si på kontakten.
Hun er en liten lady, denne Lusi og syns det var helt ok med litt håndtering av dommeren.
Lusi 4 mndr
Marvin vant juniorklasse med CK. Det ble VG på Bull
Men ingen plassering i BHK
I juniorklasse ble Carmen 2 vinner .
Vi stilte også Coina i veteranklasse og det ble Exc begge dager uten plassering.
Men Coina fikk møte en av døtrene sine, Mimmi fra samme kull som Izzy kommer fra.
Dagens beste resultat ble gode gamle Dina. Da de 4 beste tispene var plasserte, viste det seg bli 2 championer og de 2 veterantispene som var foran Dina i veteranklassen. Og da dommeren bestemte seg for at certet skulle gå til Dina , ble det vanvittige jubelsecner utenfor ringen. For med det certet ble Dina Norsk Champion !!
Vi stilte også en oppdretter klasse med hunder fra 17 mndr til 8,5 år. Marvin, Carmen , Maja og Dina. Og ble HP og nr 1 av 2 oppdretterklasser. Enda mer og feire.
4 flotte hunder.
Champion Dina må feires med champagne !
Skål !
En veldig fornøyd Mary - dette hadde hun fortjent !
Søndag 09.09 - ny dag , ny dommer og nye muligheter.
Startet med valper. Og det gikk strålende siden Junior ble BIR valp denne dagen. Lusi hadde også en fin dag og ble nr 2 i sin klasse. Det er vi veldig fornøyde med.
Måtte jo ta noen fine bilder av søsken duoen sammen.
Lusijenta
Bull - jeg syns han likner veldig på pappa Amigo i hodet. Han fikk i dag Exc og ble nr 3 i klassen.
Den ble derimot vunnet av Odin og det med CK - AK gjorde en strålende jobb med han.
Herbi stilte i åpen klasse som han vant med CK
Og da han senere fikk cert var vi strålende fornøyd.
Og så tok jammen Carmen tispecertet da hun ble BTK. MAO en super fin dag.
Carmen traff på oldemor Coina utenfor ringen og de traff "tonen" noe veldig. At Coina blir 10 i januar skulle man ikke tro!






























No comments:
Post a Comment