Friday, February 5, 2016

Mye har skjedd..

Men det blir litt mye og oppdatere så vi starter i dag, 05.02.2016
Det er fredag kveld og jeg nyter en kveld bare med hundene og meg. Og angående hunder , det har jo vært litt utskiftning siden forrige blogginnlegg ;-)
Nete er borte og for tiden er det 2 corgier og 1 Jack russel som inntar seng og sofa. Satser på at det forandrer seg etter hvert.
Høsttur med Paris, Icey, Milly og Gremlin

Forrige helg var hektisk , 9 dvergdachsvalper skulle leveres til nye eiere. For 5 desember fikk Tansi 9 valper - alle velskapte og fine. Nå er de fordelt fra Halden i sør til Bodø i nord. Samt en i Bergen også
Vi valgte beholde en av de 4 sort/tan tispe ; Hermione av LeeArmand, Happy til daglig. Hun er hos forvert Rune og Andre i Nannestad. Rune er ikke ukjent for oss da han har hatt både Kevictor av LeeArmand fra 2000 og Billy Bilund av LeeArmand. Men nå ble det altså dachs denne gangen.

Det var en fin tid med valper, men nå gleder jeg meg til en skikkelig sovemorgen ..
Men det blir vel en hundetur i morgen tenker jeg. Forrige lørdag ble det tid til tur sammen med venner. Været var flott og vi koste oss
 Disig sol men det var fint og gå på måket vei. Vi tok oss en kaffepause oppi lia.
 Icey lurer på om Øystein har noe spiselig
 Full fart på Rox, Icey, Milly & Paris
 Mens Gremlin og Leah har mest lyst på appelsin fra Petter
 Ta deg en pinne.
 Forsøk på fellesbilde, ikke like lett hver gang.
 Noen er da obs på fotografen
 Sånn ble det tilslutt fra min side, Paris gadd ikke mer ...

Iceyjenta , som vi venter og venter på løpetid på. Planen er jo å pare henne men skulle nesten tro hun ikke gidder det. Mer om disse valpeplanene senere  
Men noen planer som er "lagt" kan vi jo vise til
Dana Ponete av LeeArmand er paret med NUCh Gramboy av LeeArmand og vi håper på "palmevalper". Dvs de er ventet rundt 20 mars. Vi krysser fingre

Ellers driver jeg på med utvidelser av min dommerutdannelse. 25 nye raser skal læres og jeg er superhappy for alle dommerkonferanser og spesial utstillinger jeg får med meg. Men i går hadde både Maija og jeg privat undervisning av oppdretter og dommer på rasen Bullmastiff. De timene hos Inger var utrolig lærerikt og informativt. Fått noen ett par bøker så nå ser jeg frem til jeg kan gå elev.




No comments: