Saturday, February 6, 2016

Mitt elskede kamera's siste bilder

Mens skigutta går 5 mila på TV'n ....
Jeg reiste på ferie til Trondheim 3 august. Hadde med meg Gremlin, Milly og Kiara på besøk til Elisabeth og ungene, samt hundene Paris og Chika. Allerede første dagen fikk vi en flott tur på en av Trondheims topper i Bymarka

 Det var en ny hund i familien, den 6 mndrs gml langhårete schæferhunden Chika. Riktig en liten reveenke.
 Elisabeth med Paris og Chika samt en flott utsikt over Tr heim
 Vi kunne ikke klage på verken været eller utsikten
 Gremlinmor
 Gremlin, Milly og Kiara også på toppen.
 4 august reiste vi opp til Meråker, mens først en tur på butikken hvor denne karen holdt "øye" med oss
 Hytte og hytte fru Blom, hus med plass til 11 var det ikke. COWI's firmahytte lå veldig flott til og var et herlig sted og være
Rett utenfor gjerdet lå Feren innsjø men der var det KALDT og bade. Her tar Elisabeth bilde av Ragnhild som prøver få Chika til å svømme
 Nydelig utsikt
En våt schæferhund som rister seg :-)

Hytta blir utleid til jegere på høsten og det var hundegården som hundene fikk sitte i mens vi var ute på vannet.
 På vannet var det også mye sjøfuggel. Her en hel familie at Sildeand - tror jeg det var
 Et skikkelig kull med unger denne anda hadde
 Så skulle vi ut og prøve kajakk og kano.
 Ragnhild og Hedda dro ut med kajakker som de rene proffer spør du meg.

Mens Elisabeth og jeg tok kano langs vannkanten - og heldigvis for det. Dette er nemlig det aller siste bildet tatt av mitt kjære kano. Like etterpå lærte jeg brått og brutalt at man ALDRI vrir seg til siden når man en skal si noe til personen bak i kano !!!
Vi velta og både Elisabeth, jeg og kamera havnet i vannet. Jeg så det dalte ned i vannet ........
Det ble bare og svømme inn til land i DET kalde vannet , men heldigvis ikke så langt inn til land.
2 stk våte og kalde damer - er det mulig ?


No comments: