Saturday, August 4, 2012

Mer Bodø og mer hest !!

 I går torsdag skulle det bli mer hest og denne gangen fjordingen Rosa. Vi skulle ut på kjøretur. Og denne gangen skulle også hundene få være med-
 Kristin gjør Rosa ferdig. Og Nete står klar bak vogna. Det er jo godt over 1 år siden sist Nete var ute på kjøretur med hest, da Banjar enda levde .....
 Rosa - det er en skikkelig fjording det.
 Så satt man bak hesterompe igjen, litt uvant farge . Kristin ville ikke kjøre, mente Rosa fant på mye tull. Men vi var på 1,5 times tur og for min del var det som vanlig: en rusletur med snill og rolig hest som reagerte positivt på tilsnakk og lette/slakke tøyer. Flinke hesten det.
 skikkelig hodelag.
 Kvigekalvene ute på jordet satte pris på besøk. De stilte seg opp langs gjerdet: nysskjerrige og søte!
 Rosa kunne ikke brydd seg mindre om disse småtassene hun !
 Og Nete prøvde late som de ikke var der. Det var jo kuer - skummelt !
Kalvene var litt selskapssyke og løp etter oss innenfor gjerdet - enda mer skummelt !!
 Etter en fin tur fikk Rosa gresse litt i haven utenfor huset - skikkelig gressklipper dette.
 Kuene skulle inn til melking og som skikkelig gårdshund han er, holder Lucas oppsikt. Sjekker at det går riktig for seg.
 "Kom dere inn nå"
 Spennende farge på en liten mø-mø; brindel c",)
 Kuflokken på vei inne i samlet tropp. Litt synd vi ikke var med på dette i dag. De fant nemlig en alldeles nyfødt kalv ute på jordet. Kunne vært morsomt og hente inn den.
 Kudamer som ikke har det altfor travelt. Må sjekke ut prydbuskene først.
 Så ble det et familiebesøk hos fetter Bengt-Arne og hans familie.
 Eldstegutten Nikolai
 og lillebror Tobias. Koselig besøk.
 Familie/vennemøte på Peppes i dag. Jepp enda i Bodø men i morgen skal vi videre nordover. Lekt meg litt med innstillinger på kamera.
 Litt mere "lek" - men det var veldig hyggelig der.
 Nina tok også turen fra Setså, det syns jeg var kjempehyggelig.
 Vi venter på maten.
 Nadja sammen med en liten og stor Nikolai.
 Kristin har ikke sett Nikolai før i dag så hun måtte tulle med han. Hvor han har vært ? På besøk hos en kamerat som har flyttet opp hit - en av grunnene til at vi har blitt værende her i Bodø. Det og at man har hatt det veldig hyggelig her. Man har jo FERIE c",)
Tobias koser seg med pizza ..... nam nam.

No comments: