Friday, August 10, 2012

veien hjem

 Torsdag 8 august ble en flott fin sommerdag nordpå. Vi reiste innom onkel Steinar før vi satte kursen sørover. Måtte ta litt bilder før vi reiste.
 Onkel Steinar
 Poden og "finebilen" er klar for 146 mil som det sto på GPS.
 Vi kjørte fra Bjerkvik ca 12.45 etter og ha fylt diesel og mat. Utsikten utover mot Narvik etc var bare nydelig.
 Narvik var litt mer sommerlig da vi dro enn da vi kom !
 Mye fine blåfarger ute og "gikk" denne dagen.
 fjellene i Efjord.
 Tysfjord kommune
 jeg kjører bil - poden fotograferer.
 E6 mot ferga
 Og vi hadde virkelig timet det rett idag - kjørte rett på fergen som gikk 15 min etterpå.
 Nydelig
 Utover mot Lofoten.
 Og vi sto først til og kjøre ut og kunne "cruise" foran resten av bilene på fergen ....
 Et snålt fjell på vei over Hamarøy
Vi stoppet og spiste middag ( og Møsbramlefse ) på Nordnes i Saltdal. Ble gode og mette. Kl 20.15 var vi innom pappa på Mo, og fikk med oss litt feiring av Norges seier på håndballbanen.
 Denne flotte bilen møtte vi på bensinstasjon i Mosjøen - syns den var heftig.
Turen sørover gikk veldig greit - jeg er superfornøyd med bilen. Den er rask og det er lett og kjøre forbi "treige medbilister" selv i oppover bakker. Fra Majavatn og til forbi Grong lå jeg bak en trailer. Og det gikk ikke sakte så der ble bare og bli liggende der. Da vi kom til Tr heim i 03.30 tiden - trur eg  - møtte vi regnværet. Og det "fulgte" med helt hjem.
I Østerdalen mellom Alvdal og Koppang var det mye elg ute og gikk i de tidlige morgen timer. Først kom en elgku med 2 kalver over veien - irriterer meg enda at jeg ikke tok bilder av dem. Neste mann var denne karen som sikkert lurer på hva jeg snakker om gjennom bilvinduet c",)
Vi var hjemme rett før 09.00 og man kan trygt si det var godt og legge seg.

No comments: