Lørdag var det utstilling , kommer tilbake til den - men det bare MÅ nevnes at Dina til bæssmor Mary tok sitt 3 cert og ble Norsk Utstillings Champion i en alder av 8 år og 9 mndr. Gjett om det ble feiret ? Vi hadde planlangt fellesgrillkveld som vi jo gjør på slike overnattingsutstillinger.
Og vi kunne ikke hatt bedre vær ; sol og rimelig varmt til og nå være i september.
Det ble en lang lang rekke med bord midt ute på plenen. Bernerfolk fra forskjellige avdelinger rundt om og mange av våre egne valpekjøpere. Det jeg ikke viste, og det er utrolig at de har klart holde det skjult for meg; var at denne grillkvelden kun var et skalkesjul for et overraskelses party i anledning min veldig "forbigåttistillhet" 50 års dag som var 5 august. Jeg har hele tiden gitt klar melding om at noen feiring blir det absolutt ikke !
Så da satt jeg der, med Mary ved min side. Vi feiret jo tross alt at Dina hadde blitt Champion og stemningen var rimelig høy !!!! Det ble foretatt "langskål" som ble utviklet på 100 års jubileumet i Sveits, bygget på den tradisjonelle bølgen - men her utøvd med høye glass og SKÅL !
Så reiser Torill seg, jeg stusset et halv sekund på det - hun pleier jo aldri snakke eller tale i store forsamlinger. Og det var ca 50 stk rundt langbordet ......
Men da hun begynte med ; ja da er det vel på tide at Elin får vite hvorfor vi er her ?!! DA skjønte jeg det og tårene trillet med en gang .... De hadde laget 50 års fest for meg !!
Jeg gråt og tørket tårer mens Bente kom med en stor konvolutt. Den inneholdt et bursdags kort med ca 70 navn. Det var alle de som hadde spleiset på gave til meg og alle var venner og bekjente fra bernerverden.
Sammen med kortet kom det en flott diamantring, et gavekort på utstillingstelt og penger som var til overs fra innsamlingen. Jeg fikk også en flott sofapute med bilde av Nete på, flere gavekort , vin & blomster.
I ettertid fortalte Bente, Torill og Anne-Karin ( som står bak komplottet ! ) at responsen hadde vært utrolig. De hadde laget en egen Facebook gruppe og inviterert alle bernerfolk og avdelinger som var inne på Facebook. Ingen glemt - ingen nevnt. Mange hadde da også meldt på og kommet hit til Rosthaug kun for og delta på festen. Jeg må bare si at jeg er SÅ overveldet, rørt og ikke minst ydmyk over dette. Og det ble sagt i små taler fra flere rundt bordet, at jeg skulle bare ta det godt innover meg at det var mange som satte stor pris på meg. Hva kan man gjøre ved slike fine ord, jo gråte enda mer .... noe jeg selvfølgelig også gjorde....
Det fins rimelig mange mindre vellykkede bilder av meg på FB for tiden med hovne øye og tårer som triller ....
Av Guri & Ole fikk jeg en ropert - også kalt Robert og den kan de angre litt på ble gitt meg. Ikke bare kunne jeg bli hørt helt nederst på langbordet, men den spilte også litt på egen hånd. Trykk på knappen og Olè Olè ble avspilt rett som det var !
Funka også søndags morgen da alle skulle vekkes !!! Say no more
Egentlig er jeg veldig imponert over at jeg ikke "lukta" lunta for dette. Det var nære på fredags kvelden da en fra avd Buskerud kom og gav meg en klem, og gratulerte meg og sa hun ikke kunne komme. Hmmmmm, jeg bort til Torill og spurte om det var noe på gang ? Hun satte opp et utrolig uskyldig fjes og "neida det viste ikke hun noe om"
Men siden Torill faktisk fikk bursdagskake i ringen her på oppe på Buskerud utstillingen da hun hadde rundt år, ja 2 år på rad tilogmed. De bommet litt på hvilket år hun fylte 50 .... c",) Med det i minnet tenkte jeg at jeg nok fikk kake jeg også. Fellesgrillingen på lørdag er jo vanlig som sagt så der ringte ingen bjeller.
I tillegg så fortalte de meg at Rosthaug skole hadde 100 års jubileum og derfor ville de at vi heiste flagget på lørdags morgen !
Og gutta tok på seg oppgaven og heiste opp flagget de. Men det var jo ikke for 100 års jubileum, det var for meg !!!
Men moro var det ! Og jeg tror alle storkoste seg på tvers av avdelinger c",)
Vi holdt ut til det mørknet. Og da det ble kaldere var poncho'n jeg fikk av Liv Flathus i fjor, veldig god og ha. Og siden både hun og 2 andre gikk rundt med tilsvarende gode og varme poncho'er tror jeg både Liv og Inger fikk bestilling på opptil flere slike. De skal ikke bli arbeidsledige med det første.
Liv med sin flotte lilla og jeg med den grønne som jeg liker fargen veldig godt på.
Kake bakt av Stian fikk jeg også - med bilde på !! Den smakte kjempegodt og ble borte gitt. Ingen kakestykke og ta hjem til poden.Maten på lørdag sto Jan for - som vanlig kan man kanskje si. Han serverte en sen lunsj som var wok med sjømat - drittgodt. Mens han på kvelden grillet hvalbiff, servert med bakt potet og grillede grønnsaker ! Den smakte utrolig godt - mat kan den karen ! Selv om det på dette bildet ser ut som han brenner mer enn han griller C";)
Om jeg ikke får sagt det personlig til de som både var tilstede og ikke - igjen :
TUSEN TAKK FOR AT DERE VAR MED OG FEIRET MEG. I ETTERTID ER JEG GLAD DET SKJEDDE PÅ DENNE MÅTEN, DET BLE MINDRE FORMELT OG JEG STORKOSTE MEG !!!
OG TAKK FOR GAVENE.














No comments:
Post a Comment