Thursday, October 6, 2016

Dagene går altfor fort

Da jeg våknet i morges var det mye tidligere enn forrige torsdag og et sted godt over 150 mil herfra. Må jeg si jeg foretrakk senga på hytta nordpå gitt !
Fredag 30 sept kjørte Ørjan og Oda meg ut til Hamvik/Breivoll slik at jeg fikk tatt ferga over til Harstad. Da skulle det dømmes 2 dager . Vel fremme i Harstad regnet det veldig, kom til hotellet, sjekket inn, hilste på kjentfolk før jeg fikk spist litt god mat på Jordbærpikene.
Senere ble det sosialt selskap på hotellet. Schæferhundommer'n var nabo'n fra Storgata hjemme på Gruben. Alltid hyggelig og møte han. Ble tidlig kveld på meg, pga dommerendring fikk jeg 3 nye raser og dømme i helgen. Ikke hadde jeg med standard på disse, så det ble og laste ned fra nett og skrive "huskelapp". Skulle altså dømme St Bernhard LH, Engelsk Mastiff og Tibetansk Mastiff - kan trygt jeg grugledet meg.
Men på lørdag var det gruppe 6/4 hunder som jeg skulle dømme, samt gruppen. Hyggelig var det også at Ørjan og jentene kom for å hilse på, samt se litt hunder også. Tror Hedda og Oda storkoste seg, det var mange hunder de fikk klappe og kose med rundt gruppe ringen.
Fin og hyggelig middag på kvelden med andre dommer og utstillingsfolk, men jeg gikk før desserten.
Været på søndag var jo strålende på morgenkvisten. Jeg hadde mange fine hunder i ringen denne dagen, og mange forskjellige språk ble snakket. Måtte først spørre handler om h*n snakket norsk eller engelsk. Enkelte snakket ingen av de 2 språkene og det ble mye fingerspråk ....
De 3 ekstra rasene gikk fint, gruppevinner ble LH St Bernhardshund, nr 3 i gruppen Tib Mastiff og Leonberger ble nr 4. Og nei jeg dømte ikke gruppen.
Dette er min BIR vinnende Tib Mastiff, en unghund av utmerket type. Føler meg så
heldig at jeg fikk både denne og andre supre eksemplarer av rasen først gang jeg dømmer de.
Ble noen timers venting på flyplassen, heldigvis sammen med hyggelig folk som underholdt på mange mulige måter. Mye latter og moro gitt...
I går hadde Lene, Torill og jeg en utrolig flott tur rundt Gjermenningen. Det har vært frost på natta og alle dagene har jeg skrapet is av bilvinduet før avreise til jobb. Men solen kommer og det blir strålende vær og gå tur i. Hundene storkoste seg, ikke minst Indy som var med for første gang på kjempelenge.
Fellesbilde : Lene, Milly, Indy, Blue, Icey, Mynte, Gremlin og litt av Torill.
Vi måtte ha en kaffestopp ved gapahuken og Mynte er klar for Blue uti vannet. Og jeg fikk filmet nok et "redningsstunt" hvor hun redder Blue. Får ikke til og laste den opp her.
Til lørdag er det LeeArmand tur i skogen, ikke til Gjermenningen men regner med det blir skikkelig koselig tur med valpekjøpere og venner.
Hentet Mynte hos mor Dana på mandagen. Dette bildet har derimot Marianne tatt av mor og datter. Den som ligger øverst ser ut til og storkose seg, blikket til Dana derimot ----- tålmodig mor.
Det er en trend på Face for tiden med gml bilder av en selv. Dette er tatt tidl på 80-tallet og viser meg på Silver - hesten jeg var forvert på . Vi fikk lov av grunneier til å ri på jordene når kornet var tatt. Da satte vi opp hinder og trente på sprangriding.
Også fra samme tiden, trening med Aurskog/Høland Hundeklubb. Border collien er Aico fra mitt første kull.
Det er mye snakk i media angående denne gruppen på Face. Mye rart man kan lese der, at det fins mye rart av mennesker rundt om er helt klart. Er det virkelig mulig at oppgående voksne menn ( ja menn siden det er en mannegruppe og aldersgrensen er 18 år ) kan få seg til å skrive slike ting man leser om på nett.
Måtte sjekke om jeg hadde facebook venner på den siden. Og da jeg sjekket for noen dager siden hadde jeg 5 stk - alle voksne menn som jeg regner som "vettuge". Men nå er ingen av dem lenger der lenger - tatt til vett mao. Og jeg ser også at antall medlemmer synker fra dag til dag.
Da gjenstår bare et super herlig bilde av lille ekorn jeg så i et tre på Masterbakk. Med telelinse kom jeg rimelig nært søtnosen.

No comments: